fbpx

Een unieke methode om met meer aandacht te lopen

en in het leven te staan

VOOR WIE IS MINDFUL RUN GESCHIKT

R

Je vindt hardlopen leuk, maar wilt er meer uithalen.

R

Je wilt beter leren ademen tijdens het hardlopen.

R

Hardlopen kost jou veel energie. Je loopt ‘zwaar’.

R

Je draaft jezelf gauw voorbij, waardoor je snel blessures oploopt.

R

Je loopt hard om je werk los te laten, maar dit lukt niet echt.

R

Je wilt je niet voor langere tijd binden aan een loopgroep.

 MINDFUL RUN CURSUS

Gedurende vijf weken aan de slag met praktische oefeningen (hardlooptechniek, ademhaling en mindfulness) om meer op gevoel te hardlopen. Hardlopen op gevoel betekent dat je je lichaam niet overmatig belast. Je past je training aan het moment aan: wat kan jouw lichaam aan, hoe voel je je vandaag, wat kan ik loslaten. Maar je houdt ook rekening met de lange termijn: welke loopstijl is het minst belastend, en hoe zorg ik dat ik voldoende herstel.

In deze cursus leer je hardlopen met de nadruk op kwaliteit en duurzaamheid: voor een lang, gezond en gelukkig leven! Een aantal technieken die je leert zijn ook toe te passen in het dagelijks leven. Je traint jezelf niet alleen om lichter te lopen, zodat je lichaam blessurevrij blijft. Met Mindful Run zorg je er ook voor dat stress minder invloed op je heeft, en houd je meer energie over.

DE 5 WEEKSE CURSUS MINDFUL RUN

 

Je krijgt vijf weken lang elke week een les van 1,5 uur met oefeningen in hardlooptechniek, ademhaling en mindfulness. Tussen de oefeningen door lopen we korte stukjes in een ontspannen tempo.

Na iedere les ontvang je een e-mail met een samenvatting van de les en tips om thuis te kunnen oefenen. Tussen de lessen door kun je mij altijd bellen of mailen voor vragen over de inhoud van de cursus.

Voor het beste resultaat volg je de cursus individueel of in een tweetal. H

Heb je een bestaande groep (4-8 personen) en wil je met deze groep de cursus volgen? Neem dan contact op voor de mogelijkheden.

Ik vind het belangrijk om zo gezond mogelijk ouder te worden en fit te blijven. Wat mij betreft past deze methode hier heel goed bij, omdat je kijkt naar wat bij jou past. Ik heb samen met mijn man de privécursus gevolgd en ik heb zinvolle tips gekregen om nog ‘dichter bij mezelf’ te sporten. Vooral de neusademhaling is heel zinvol. Maar het is niet alleen een cursus op inhoud. Sjoukje voelt goed aan wat voor de klant goed werkt. Haar gevoel voor humor is gezellig en ondertussen zijn we sportief bezig.
Albertine Evers

directeur marketing & sales, Fifthwheel Europe

De combinatie van lichamelijke oefeningen, mindfulness oefeningen en yoga oefeningen vond ik heel fijn. Ik kon de rest van de woensdag steeds goed merken dat ik lekker in mijn vel zat! Sjoukje is als instructeur heel rustig en prettig in de uitleg. De cursus heeft mij wakker gemaakt over mijn ademhaling. Ik ben me hier bewuster van. In het hardlopen ben ik ook bewuster hier mee bezig. Ik ben blij dat ik de cursus heb gevolgd, soms heb je gewoon even iemand anders nodig die je weer helpt bewust te zijn van het hier en nu. En dat in combinatie met sporten voelt lekker.
Ingrid Dam-Balk

loopbaanadviseur, Veriander

Omdat ik in de eerste 15 maanden na mijn zwangerschap nog niet veel aan  beweging had gedaan, werd het echt tijd om in de benen te komen. Aanvankelijk twijfelde ik of deze cursus wel geschikt zou zijn voor een beginnende hardloper. En de weinige hardloopervaring die ik had was niet heel positief. Daarom had ik even de overredingskracht van Sjoukje nodig om me op te geven: ze verzekerde mij ervan dat de cursus geschikt is voor zowel startende als gevorderde hardlopers. Dit bleek voor mij de uitgesproken kans om onder professionele begeleiding kennis te maken met de beginselen van het hardlopen. Maar wat mij nog het meest triggerde was het stukje Mindfulness. Het dicht bij jezelf blijven terwijl je in beweging bent was precies hetgeen waar ik naar op zoek was. Daarnaast is de cursus voor mij een goede bewustwording geweest en dan met name op het gebied van de neusademhaling. Ik heb de cursus afgesloten met een uitstekende basis om zelf verder mee aan de slag te gaan. Dit dankzij de prettige en deskundige uitleg van Sjoukje. En mindful was het ook, door de yoga en meditatie-oefeningen. Al met al is het hardlopen voor mij zo wél heel leuk geworden.
Bianca Oskam

Ondanks mijn niet goed functionerende knie, heb ik leren hardlopen met de Mindful Run Privé cursus. Met een looptechniek die werkt voor mijn lichaam. Nog belangrijker voor mij is de bewustwording om even uit de hectiek van de dag te kunnen stappen. Ontspannen in het moment. Dit helpt mij herstellen van een burn-out, en te voorkomen weer in dezelfde situatie te belanden. Sjoukje is open en betrokken in haar aanpak. Ze straalt vertrouwen en motivatie uit. Daardoor voelde het tijdens de sessies alsof ik met mijn beste vriendin op stap was. En ondertussen heb ik mijn doel bereikt en ik kan weer zelf verder. Ik ben daarom heel tevreden over de Privé cursus.
Hester Vos - de Hoog

Ik heb de 5-weekse cursus Mindful Walk gedaan en heb dit ervaren als waardevol. Een kadootje voor jezelf! De combinatie wandelen en ontspanning is heel fijn. Sjoukje laat je voelen dat je welkom bent en heeft oprechte aandacht voor iedere cursist. Door het leren van eenvoudige krachtoefeningen zijn deze gemakkelijk zelf toe te passen tijdens een wandeling of thuis. De yoga- en ademhalingsoefeningen zijn energiegevend en eenvoudig dus heel toepasbaar in de praktijk. Ik kan deze cursus iedereen aanraden!
Jacqueline Nijboer

De Mindful Walk is een prettige bewustzijnscursus. Heerlijk gewandeld onder leiding van een relaxte docente.
Mariette van Hees

Tuinspecialist en gastvrouw, Buitenplaats de Heeserhof

Mindful Walk was mijn eerste kennismaking met mindfulness en heeft mij een aantal interessante inzichten gegeven in de parallel naar het leven. De cursus is laagdrempelig en wordt op een relaxte en ongedwongen manier gegeven.
Heidi Rijpkema

Projectmanager, Fides Bedrijfssupport

OVER SJOUKJE

Met hardlopen heb ik lange tijd een knipperlichtrelatie gehad. Eigenlijk deed ik maar wat. Totdat ik in 2010 kennismaakte met een mp3-schema van de Atletiekunie. Drie keer per week hardlopen werd een gewoonte. Ik liep steeds grotere afstanden, totdat ik regelmatig geblesseerd raakte. Tijdens die verplichte pauzes merkte ik pas hoe goed het lopen voor de mentale gezondheid is. Mijn doel veranderde van langer kunnen lopen naar blessurevrij blijven hardlopen, zodat ik nooit meer een verplichte stop hoef in te lassen.

Blessurevrij hardlopen is wat mij betreft een kwestie van een goede looptechniek, voldoende hersteltijd, en vooral heel goed leren luisteren naar je lichaam. Maar hoe doe je dat dan? Ik kwam terecht bij de methode Mindful Run.

In maart 2018 volgde ik de instructeursopleiding bij Martijn Mensink, oprichter van Mindful Run Nederland. Zodat ik mijn passie voor hardlopen, maar vooral het duurzaam in beweging blijven, op anderen kan overbrengen.

Mijn kracht als Mindful Run instructeur is het creëren van een veilige en ongedwongen sfeer, waarin niets moet maar je jezelf wel uitdaagt om uit te proberen.

De groepscursussen houd ik klein (4-8 deelnemers) zodat er een mooie mix ontstaat tussen ruimte voor individuele aandacht en van elkaar leren.

AANMELDEN MINDFUL RUN

Kies je voor de Mindful Run privé cursus, dan krijg je 100% aandacht en een cursus volledig op maat.
Je kunt je direct aanmelden via de winkelpagina.

Heb je nog vragen, neem dan contact met mij op via onderstaande knop.

OP DE HOOGTE BLIJVEN?

Wil jij altijd als eerste op de hoogte zijn van nieuwe activiteiten, cursusdata en kennismakingsclinics van Mindful Run in de Noordoostpolder? Schrijf je dan in voor de MINDFUL RUN NOP NIEUWSBRIEF .